February 27, 2011

my life as an accountancy student in UITM ~~



salam peeps~ ^^

hehe..kali nie biar la aku ceritakan tntg kisah hidup aku kat uitm nie..as introduction..i'm an accountancy student in uitm sabah..currently in semester 3..well..as some people said that accounting course is killer course..dunno why they said like that but they said that many accounting student failed easily..hurmm..is it? well i admitted that the subject are HARD..but as long as we can understand it..its actually is easy *for me*..but i'm not a brilliant student as well..just the simple one..but i'm not gonna talk about this matter..what i want to talk is about our LECTURE classes..*i will not commenting the way the lecture teaching okey..*


*on the way p bus stop*
klu korg mau tau..UiTM Sabah nie universiti yg berbukit..*maybe tak la bleh lwn UMS* tp serious..agak mencabar la jugak bukitnya geng..tanah UITM sebenarnya luas tp tak semuanya di jadikan tempat kampus sbb syg dgn khazanah alam..yalah..sekarang pokok2..hutan2 makin kurang kan..jd tempat uitm nie sbnrnya tmpt yg ber'value'..*maybe la..hehehe*  tp the probs is..MOST of accountancy classes di FASA 3..kmu mo tau d mna fasa 3 itu terletak?? di ATAS BUKIT iaitu di PUNCAK bukit tue ging..kmu bayangkan la deng..kolej kediaman kami di tgh2 antara jalan rata dgn di puncak bukit..for readers information..di FASA 3 nie tidak disediakan bas yer..jadi kami terpaksa jalan kaki..
                          

bus yg disediakan hanya sampai pusat islam (PI)..tp tue pun sbnrnya klu jln kaki bulih smpi dlm masa 5 - 10 minit dr kolej kediaman..so boleh dikatakan no point jugak la nek bus..tp mo save energy sbb naik bukit geng..bukan jln rata or naik tangga okey..BUKIT!!  then setelah tibanya di PI..bru la kami dikehendaki menaiki "TANGGA KEJAYAAN"... huhu..tangga nie bkn alang2 ging..mo tau ada brapa anak tangga?? ohh..nda byk..SIKIT JAK..172 ANAK TANGGA JAK..huhu..kamu bayangkan la..betapa SENANG nya kami mendaki bukit tue..huhu..mmg mostly kelas kami di fasa3 so bulih dikatakan yg fakulti kami nie di fasa 3 la bha senang cerita..huhu..*mgkn some of u may say that..ala..baru skit..kami pun jalan kaki bha*..tp len bha jugak rasanya bila ko nek bukit..then nek tangga okey? and bygkan la..dalam satu hari ko kena TURUN NAIK tangga nie dua ke tiga kali..huhuhu..tegap sdh otot2 kami nie..huhu~



                   
       

nah..nampak jua kamu mcm mn bentuk tangga kami nie? *yg aku highlight di kotak hijau atas nie..*  huhu..ambil masa 10 - 15 minit la juga utk nek tangga nie..huhu..tapi klu yg lelaki lagi kesian..dorg kena jalan kaki..dari kolej kluster C *utk pengetahuan..kluster C terletak di gym dekat dgn bgnn baru..simpang sebelum nek bukit uitm (klu kamu tau la)* ... yg nie LAGI BEST! sbb..kat sini dorg kena jalan kaki..lalu padang..lalu bggn baru..then nek tangga yg kami gelar TANGGA DPIM..tangga nie pun best sma UP skit dr tangga kejayaan..anak tangga dy pun nda byk..skit jak..298 ANAK TANGGA JAK *klu nda silap la..yg pntg 290+..=P* ..kamu bygkan la dorg jln kaki nek nie tmbh lagi dgn tangga lg satu..brapa banyak sudah kalori burn? fuuhhhh~kurus tueeee~ lg satu tangga nie spesel skit sbb tangga dy besar dan lebar..mmg amat SENANG dan MUDAH utk dinaiki..hehehe..*maaf la gmbr teda plak aku amik sbb bkn slalu aku lalu sna..huhu*...

okey la..aku rasa cukup la sampai sini jak..penat sdh aku menaip..kekekeke..nie la kehidupan aku setiap hari di UITM..tp walau mcm mn perit pun..dengan adanya kawan2 dan tawa ria mereka..penat lelah tue hilang sekelip mata..yg kami rasa nie baru sikit actually..blum lg rasa batch before2 kami tahun 70an 80an..lagi sandi kot aku rasa..huhu..apa2 pun bersyukur la jgk sbb still dapat menuntut ilmu..hehehe..okeyla..mengantuk sdh aku nie..until next entry..adios amigos...^^



2 comments:

Sharienz Sz said...

salam..org sabah?
ngee..stdnts UITM sabah suma fit2 belaka...hari2 exercise pnjt bukit :)

adila.chan said...

haha..tue ar sal..yup..sy org sabah..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...