March 31, 2011

RE : SEBAB LELAKI HILANG COOL..o.0?

bismillahirrahmanirrahim...
salam peeps~ =)


my cool guy~ ^^
kali nie..entry khas buat adik junior ku di smesh dulu kala..saudara LOY..sahabat ini menimbulkan satu isu di mana kita semua boleh memberikan satu pendapat dan pandangan masing2 terhadap isu ini..(ececece..skema la plak..)..hehe..isu yg diketengahkan oleh beliau adalah sebab lelaki hilang cool...ahaha..okey so tanpa melengahkan masa lagi..biar saya ulas satu per satu sebabnya itu yer..


Sebab yg pertama : Hujan renyai pun pakai payung


Pendapat : klu cik la kan..cik nie tak suka sgt pakai payung..sbb leceh la nk pgg..apatah lagi klu hujan renyai lagi la malas..tp klu lebat tue nk wat cm mn lg kan..pakai jer la..klu habis lencun kang seksi la plak..tp klu lelaki pakai payung..cik tak la rasa dorg hilang cool..cuma cik rasa pelik jer..tp kt uitm nie slalu dh nmpk laki pki payung so dah biasa..tp cik respek la kt dorg sbb dorg sanggup gak nk bw payung tue..=P

Sebab yg kedua : Bawa botol air yang bertali-tali



Pendapat : err...bawa botol yg bertali?? mcm outdated la plak..ahahaha..slalunya botol yg bertali nie budak kicik kan? tak salah lelaki nk bw botol air..takder kaitan pun dgn ke-macho-an or ke-cool-an dorg tue..takkan la klu tym men sport tak bw air kan? klu cik..cik suka lelaki bw air..sbb cik nie bkn nyer rajin bw air pun..so bleyh ar mntak..=P

Sebab yg ketiga : Menangis depan perempuan



Pendapat : aww...so sweet...kan ada pepatah kononnya cakap airmata lelaki amat mahal..mmg betul..sbb air mata nie mostly menampakkan kelemahan seseorg..dan lelaki harus menjaga peribadi mereka sbb lelaki adalah seorang khalifah..seorang ketua..jadi tak boleh la menangis sembarangan tp tak bermaksud klu korg nangis trus hilang macho ke cool ke..tak slh skali skala lelaki menangis..tue menunjukkan yg korg nie ada perasaan juga..xla ego memanjang...even my huby pun pernah nangis gak (tp bukan slalu ek..julung2 kali) tp dy still cool di mata cik..=)


Sebab ke-empat : Terkejut nampak hantu dalam wayang


Pendapat : hahahahaha...yg nie takleh blah..perasaan takut tue kan sesuatu yg normal..cik sendiri pun ada perasaan takut tp dikuatkan hati..bg cik, seorg lelaki yg takut nmpk hantu tue amat lah comelll sbb reaksi tue bkn slalu kita dpt lihat kt lelaki..sometimes dorg akan jd bebudak balik..comel sesgt...itu lebih baik daripada lelaki yg sebenarnya takut tp berpura-pura cool..lagi la tak cool..


Sebab kelima : Ambil 'cewek' dengan kereta buruk


Pendapat : hahaha..okey la tue..takyah la nak nunjuk2 sgt kan..lek la..kita pilih pasangan bkn dr paras rupa atau hartanya..tp dari hati budi dan peribadi seseorg tue..lagipun kata nak lindungi cewek sendiri..so bukankah dgn memakai kereta 'kencang' tue lebih terdedah kepada risiko kena rompak? dulu huby cik slalu ambil cik pakai motor biasa jer..tp cik tetap happy sbb dpt pengalaman baru nek motor..lgpun cik tak kisah sgt la dy pakai honda ke benz ke porsche ke..yg pntg cik dpt jumpa dy then terlerai rindu dihati (tp kitorg xla jumpa slalu pun...) skrg dy dh guna kereta dh sbb dy ckp bhya naik motor lagipun pompuan tak elok naik motor nie...^^


Sebab ke-enam : Kena cium pipi oleh mama


pendapat : "alalalala...sweetnyer budak tue.." cik suka sgt dgn org yg syg kt mak dy..buat apa nak malu or control macho depan mak bila kat depan khalayak ramai? tue kan menunjukkan yg hubungan kasih syg antara ibu dan anak tue amat rapat...nmpk la seperti sebuah keluarga yg bahagia..takkan la kena cium dr mak pun rasa malu..hilang cool suma..habis tue klu cium dgn pompuan bukan muhrim depan khalayak ramai tak malu plak? tak hilang cool? =.="....

Sebab ketujuh : 
Dressing mantap, tapi malangnya bawa beg comel jalan-jalan



Pendapat : ahahahaha...cik suka sesgt tengok lelaki yg dressing dy mantap..tp klu nmpk lelaki bawa beg comel nie..err...depends dgn style beg tue ar..klu comel yg ngam ngan taste cik..cik akan ckp eee...comelll...tp klu yg style beg tue ke arah amatlah kebudak-budakkan..confirm cik nmpk pelik...hehehe..tp overall tak sesuai la klu lelaki bw beg comel cam budak2 gi jln2..len la klu tue beg cewek dy..tp cik tak suka sgt la bila lelaki bw beg pompuan..mcm pelik la plak...=)


dan akhir sekali sebab kelapan : Lupa zip seluar



Pendapat : hahahahahaha...yg nie lg la tak bleyh blah..nie mmg la sah2 TAK MACHO~!! malu gila la klu lelaki tak zip sluar..kes nie pernah terjadi kat coursemate sy hari tue..time tue ada klas mlm..laki nie duk kat belakang cik..tym cik pusing blakang cik ternmpk la sluar dy x berzip..jd sbg kawan cik tegur la..ahahaha..mmg la dy control macho..tp still malu la~ tp cik tabik kat dy sbb dy still leh control malu dy..ahaha..nasib tym tue cik jer yg ternmpk..so cik sorg jer la yg tau..ahahaha..XD


so kesimpulannya..tak semua bnda tue membuatkan lelaki hilang macho..malah bnda tue jugak mungkin menambahkan kemachoan mereka..apa2 pun tue suma bergantung pada individu masing2..setiap manusia mempunyai pandangan yg berbeza..jadi yg nie pndangan cik..so utk semua pembaca cik yg comel2 nie..klu sudi apa kata kemukakan pendapat korg plak?? hehehe...until then..


みんな、さよなら~ ^^

1 comment:

Azwan Shah said...

terbaik la...haha memang la bha nda zip sluar pling ilang cool..

anyway...thnx sbb reply...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...