May 04, 2011

*nilai sebuah kasih sayang*

As - Salam, peeps...=)

hehehe..kali nie cik nak masuk kn sedikit hasil karya cik la kat sini..puisi nie cik tulis pada tahun lepas..cik tulis nie time  sebuah tragedi yang telah berlaku dalam hidup cik..cik pun tak meyangka yg benda ni boleh berlaku..tak semua yg tahu mengenai perkara ini..biarlah ianya menjadi rahsia cik..


< Nilai sebuah Kasih Sayang >
Di kala suatu masa,
segalanya tampak indah berseri,
tawa mu, senyum mu,
menjadi penawar kesakitan di hati,
kau sentiasa di sisiku,
tatkala ku butuh kehadiranmu,
kau penuhi segala kehendak ku,
kau curahkan segala kepada ku,
kasih sayang mu tiada terbanding,
dengan emas permata di dunia ini,
cukup lah dengan kehadiran mu,
aku mampu meneruskan hidup ku ini.
tapi kini mengapa?
kau seolah - olah tidak lagi mempedulikan aku,
senyuman mu, gelak tawa mu,
semakin pudar dari ingatan ku,
khabar berita yg kau bawa,
merentap seluruh jiwa raga ku,
aku merasakan seluruh hidup ku di ragut oleh mu.
mengapa ini semua terjadi kepada ku?
mengapa baru sekarang kau meluahkan segalanya?
mengapa tidak dulu?
apa kau tidak menyayangi aku lagi?
apa masih tidak cukup kah lagi
dengan apa yang kau miliki sekarang?
mengapa kau berubah?
kau yang ku sanjungi selama ini,
kau yang ku hormati selama ini,
tergamak kau melakukan semua ini?
apakah nilai sebuah kasih sayang itu,
dapat diukur dengan harta dan emas?
apakah ianya hanya sekadar kata - kata,
yang kau ungkapkan semasa hangat berasmara?
apakah cukup sekadar dengan segala pemberianmu kepada ku?
wahai insan,
sedarlah, fikirkanlah perbuatan mu itu,
sebelum kau membuat keputusan,
yang bakal merubah segala kehidupan,
yang telah kau alami selama ini.

hehe..soo apa pendapat korg? cik nie bukan la hebat sgt pun..tak terel sgt nk bermadah puisi nie..tp at least dpt meluahkan rasa hati nie pun kira okey la kan..hehehe..apa2 pun..enjoy reading until then..
じゃ待ったね。。^-^

May 02, 2011

:: it's HOLIDAY ^0^ ::

bismillahirrahmanirrahim...
As - Salam peeps ~ (.^ - ^.)

yeay~!! akhirnya habis dh final exam cik..alhamdulillah..last paper arie tue mmg yg terbaik lah utk cik..antara enam - enam paper tue..paper last nie la jgk yg paling senang utk cik jawab (tp entah la jwpn tue btul ke x..wallahualam..)
yg pntg skrg boleh la clear kan minda dr pelajaran..hehehe...

so now..apa la plan cik nie kunun? hahaha..cik ingat nk apply jadi part - time tutor la..cik ingat nak apply kt tmpt sama dgn cik EYKA..hehehe..tgk la dulu..myb esuk kot cik p try..tp nk urus hostel cik dulu..ahahha..kemungkinan utk menyewa d luar adalah amat tinggi..ahahaha...tp keinginan nak bercuti kt kl pun ada gak..haish..tp entah la..dlm masa 1 bulan nie byk btul bnda nk kene buat..aduyai..time gini2 la cuti yg kna bg sikit..yg dak degree best la..sbb cuti lama..akibatnya kami dak dip yg tanggung..adeh..smpi sini jer la..masa2 cik lepas nie akan dipenuhi dgn surfing internet jer laa..ahahaha..tp nnt klu dh dpt keja tue len ceta la plak kan..heheh..until then..

ja matta ne ~ ;)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...